diumenge, 29 de gener del 2012

SETMANA DE LA SOLIDARITAT

Al llarg d’aquesta setmana passada, l’institut Antoni Cumella de Granollers ha celebrat la seva setmana de la solidaritat. Gràcies a la força i empenta de la Carme Clapés, professora d’anglès del centre, s’ha organitzat una setmana plena de xerrades pensades per connectar els joves estudiants amb diferents realitats i problemàtiques que pateix el món a diari, amb l’objectiu pedagògic de despertar en ells una inquietud de canviar les coses, tot generant solidaritat. És un gran plaer veure un nombre tan gran de nois i noies motivats en una causa com aquesta, treballant de forma conjunta en un acte tan altruista. Si volem canviar el món cal que contagiem aquest somni a tota la gent jove per tal de no perdre l’esperança de la victòria. Aquesta setmana de la solidaritat és una petita gran victòria.Les xerrades, treballada cada una per un curs diferent, han anat a càrrec de la ONG Sonrisas de Bombay que lluita per oferir una real igualtat d’oportunitat a la gent de Bombay, a la Índia, posant un accent marcat sobretot en els infants i els malalts de lepra; El Xiprer, el banc d’aliments de la ciutat de Granollers on persones necessitades i sense sostre acudeixen per rebre ajuda i suport; Esclavitud XXI, una associació que busca acabar amb el tràfic il•legal de les persones, que manté l’actitud cruel de l’antiga esclavitud; i també va comptar amb el gran Arcadi Oliveres, que realitzà una conferència orientada als mals que pateix el planeta, com ara la fam, les malalties o l’accés a l’aigua, tot vinculant-ho amb l’economia i a les petites coses que podem fer cada un de nosaltres per a millorar una mica el món.Finalment, el divendres va tenir lloc l’acte central de la setmana, l’esmorzar solidari en el qual els estudiants van fer pastissos i els van vendre al preu d’un euro, sent aquest en concepte de donatiu solidari.
--
A lo largo de esta semana pasada, el instituto Antoni Cumella de Granollers ha celebrado su semana de la solidaridad. Gracias a la fuerza y motivación de Carme Clapés, profesora de inglés del centro, se ha organizado una semana repleta de charlas pensadas para conectar los jóvenes estudiantes con diferentes realidades y problemáticas que sufre el mundo a diario, con el objetivo pedagógico de despertar en ellos una inquietud de cambiar las cosas, generando solidaridad. Es un gran placer ver un número tan grande de chicos y chicas motivados en una causa como esta, trabajando de forma conjunta en un acto tan altruista. Si queremos cambiar el mundo hace falta que contagiamos este sueño a toda la gente joven para no perder la esperanza de la victoria. Esta semana de la solidaridad es una pequeña gran victoria.
Las charlas, trabajada cada una por un curso diferente, han ido a cargo de la ONG Sonrisas de Bombay que lucha para ofrecer una real igualdad de oportunidades a la gente de Bombay, en la India, poniendo un acento marcado sobretodo en los niños y los enfermos de lepra; El Xipre, el banco de alimentos de la ciudad de Granollers donde personas necesitadas y sin techo acuden para recibir ayuda y apoyo; Esclavitud XXI, una asociación que busca acabar con el tráfico il•legal de personas, que mantiene la actitud cruel de la antigua esclavitud; y también contó con el gran Arcadi Oliveres, que realizó una conferencia orientada a los males que sufre el planeta, como por ejemplo el hambre, las enfermedades o el acceso al agua, vinculándolo con la economía y las pequeñas cosas que podemos hacer cada uno de nosotros para mejorar un poco el mundo.
Finalmente, el viernes tuvo lugar el acto central de la semana, el almuerzo solidario en el cual los estudiantes hicieron pasteles y los vendieron al precio de un euro, siendo este en concepto de donativo solidario.

4 comentaris:

Vivian ha dit...

Qué bonito! Me gustan las imágenes, y la idea; todo no está perdido y si ponemos un poco cada uno no hay dudas de que podemos mejorar el mundo. (Aunque a veces nos sentamos a esperar a que otros lo hagan, especialmente los políticos; pero esto es un tema aparte)
Bien Joan.
Un beso

lisebe ha dit...

Realment una iniciativa genial!! Fa algun temps nosaltres els blocaires de tot el mon ben fer una trobada escrivint sobre la solidaritat ben ser mes de 2000 persones de tot el mon escrivint sobre el tema el mateix dia, tots alhora i va arribar a molts jocs que no pensaven que arribaría..i a molta gent que tampoc pensaven com dirigens..

Aquesta mena d'iniciativas generan optimisme i amplian fronteres..

Molt bó i m'encanta aquesta mena d'iniciativas.

Petonets Joan i bona setmana

Dcamps ha dit...

Ojalá la solidaridad se contagie a nivel mundial. Hoy más que nunca se necesita de las manos de todos para encontrar un mundo mejor. Hermoso proyecto.

Saludos Camps!

Macris ha dit...

con ese grano de solidaridad, deberimos multiplicarlo para hacer a mas personas felices, un abrazo grande para ti